Succesvol acquireren met kunstmatige intelligentie
Waar in de markt moet ik zijn om succesvol te acquireren? Welke prospect biedt de grootste kans op een order? Welke aanbestedingsprocedure is het meest effectief? Het antwoord op dit soort vragen is de sleutel naar een effectieve verkoopafdeling.
“Hetzelfde aantal verkopers, tientallen procenten meer sales”
Selectie kansrijke prospects
Kunstmatige intelligentie draagt bij aan een succesvol verkoopproces. Op basis van successen uit het verleden kan NeurOp huidige leads en prospects van een organisatie voorzien van een succeskans. Met deze inschatting kan een verkoopafdeling zich richten op de meest kansrijke leads en prospects. Met dezelfde inspanning van medewerkers kunnen zo tientallen procenten meer sales gegenereerd worden.
Effectiviteit en winstgevendheid bij aanbestedingen
Voor een bouwbedrijf dat veel infrastructurele projecten uitvoert, voorspelt NeurOp de kans op het winnen van een aanbesteding. Met de voorspelling van de winstgevendheid van het project erbij, kunnen veel succesvoller de meest waardevolle aanbestedingen worden gekozen om op in te schrijven. Een effectieve en winstgevende strategie: met minder inschrijvingen meer opdrachten winnen bij een hogere winstgevendheid. Gezien de lage marges in de bouwsector is dit van essentieel belang.
Slagingskans offertetrajecten
Als de slagingskans van uitgebrachte offertes in kaart gebracht wordt, kunnen verkoopmedewerkers zich bewuster richten op kansrijke offertes. Andersom kan het ook een signaal opleveren dat er voor een zeer belangrijke, maar kansarme offerte meer inspanning nodig is om er toch een succes van te maken. Zonder een dergelijk algoritme is een salesafdeling zich daar niet van bewust, met onverwachte en pijnlijke missers als gevolg.